helse tocht

5 november 2013

Vandaag hebben we een wandeling gepland het is mooi weer en de zon schijnt! Nou weet je het nooit met het weer hier, het kan zo omslaan, er wordt altijd aangeraden om zowel je zonnebrand als je regenjas mee te nemen tijdens een wandeling. Bij alle wandelingen wordt aangegeven hoeveel kilometer die is en hoelang die duurt. Dit was een easy walk voor het hele gezin van 2,2 kilometer en zou 55 minuten duren. Dan weet je al dat het flink stijgen en dalen is. Na een klim van een kwartier kom je het eerste kruisje met bloemen tegen, er is iemand overleden op die plek! Gesprongen, gevallen of een hartaanval na deze inspanning? Verder op de route komen we steeds meer bomen op ons pad tegen en sommigen zijn zo groot dat ik er op handen en knieën over heen moet ( zie foto), maar teruggaan is ook geen optie, het pad is soms zo smal dat je nauwelijks kunt keren, dus gaan we door en als laatste mogen we door een boom heen die plat op de weg ligt. Maar we hebben het weer gered! Later hoorden we dat er een paar weken geleden een flinke storm is geweest waarbij veel bomen omgewaaid zijn! Vertellen ze ons pas als je bent geweest.