Sandflies

5 november 2013 - Starvation Hill, Nieuw-Zeeland

Buiten de schapen en koeien is er in Nieuw-Zeeland nog een diersoort goed vertegenwoordigd: de sandfly! Het zijn beestjes die eruit zien als kleine vliegjes en prikken als muggen, ze zijn vooral overdag actief, als het donker is verdwijnen ze weer. Overal kun je "insectreppelents" kopen en zelfs tabletten, als je teveel jeuk en rode vlekken krijgt van de beten. Aangezien ik altijd door de muggen wordt geprikt, heb ik een flesje gekocht met de naam: goodbye sandfly. Maar voor ik 's morgens mijn schoen aangetrokken heb, zit de eerste sandfly al mijn voet te inspecteren op een goed plekje om te steken, loeders zijn het!

We smeren ons ongeveer elk uur in met goodbye sandfly en worden niet geprikt maar ze blijven om ons heen zwermen en dus blijven we zwaaien en blazen. Dus ondanks het mooie weer gaan we in de keuken eten.

1. BERNIE:
    5 november 2013
    Jammer van die steek dingen. Dat hadden wij ook in Bonaire brrrrrrrrrrr
    Maar verder hebben jullie het zo te lezen wel erg goed
    Groetjes Bernie
  2. Sylvia:
    5 november 2013
    Ach een kleinigflytje houd je maar jullie hebben prachtige fotos van de reis,krijg niet de indruk dat jullie weer naar ons kikkerlandje willen :-)
  3. Ed:
    6 november 2013
    Zo zonder telefoon heb je meer tijd voor je omgeving. Had je de zeehond waarschijnlijk ook gezien.
    Je mag trouwens meedenken over wat we gaan doen met ons personeelsuitje. Blokarten staat hoog op de lijst. Maar misschien hebben de Maori's nog een leuke activiteit?
  4. Andrea Mouris:
    6 november 2013
    Wat is blokarten? En komen nog meer fotos van zeehonden. Vandaag gaan walvissen spotten
  5. Jacobien:
    mooie foto hoor