verschil van warmte

26 oktober 2013 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Inmiddels zijn we in Nieuw- Zeeland. We zijn aangekomen in Christchurch, voor wie zich afvraagt waarom deze stad zo heet; het barst hier van de kerken. We hebben gelijk ons huis voor 5 weken opgehaald, hij ziet er fantastisch uit vinden jullie niet? Het is een wat ruimere en aanzienlijk minder gammelle auto dan ons missiebussie in Australië. In Christchurch was het zonnig met nog een redelijke temperatuur. De campings zijn hier voorzien van keukens met meerdere fornuizen dus je hoeft niet te etteren met een gasstelletje bij je tent of je camper. Gisteren was er zelfs een kamer met een open haard, die heeft Jaap aangestoken en we hebben daar gezellig met zijn 2-en gezeten. Vandaag beland in lake Tekapo, geweldig mooi hier, de meren hier hebben een bijzondere kleur turkoise en het geeft bijna licht zo helder als het is. Een klein minpuntje: het regent af en toe en het is hier maar 6 graden boven nul! Maar gelukkig hebben ze hier winkels die regenkleding en warme truien verkopen, dus ik heb een lekkere regenjas aangeschaft en Jaap heeft een lekkere merino-wollen trui gekocht. Die houdt hij waarschijnlijk vanavond aan, net als zijn sokken en zijn pyamabroek, ligt hij onder een dubbel dekbed en waarschijnlijk heb ik mijn voeten buiten het dekbed vanwege de warmte, af en toe best lastig dat verschil van warmte!

1. Lia:
    26 oktober 2013
    Hoi Andrea,
    Wat een verschil van beleving. Ik ben toen van Darwin naar Perth gegaan, dus de heel andere kant van Australië en als ik dan jullie verhalen lees, heb ik een totaal ander Australië meegemaakt.
    Als je terug bent hebben we het er over.
    Fijn dat jullie het nu zo naar de zin hebben.
    Groetjes Lia
  2. Andrea Mouris:
    28 oktober 2013
    Je bent misschien in een ander seizoen geweest, en de westkust is zo verschillend met de oostkust, Australië is zo groot natuurlijk!