laatste dag

23 oktober 2013

Vandaag onze laatste dag in Sydney en dus ook in Australie. Het is een warme dag met een flinke wind in tegenstelling tot gisteren toen het heeft geregend. Het wordt ook een spannende dag voor de bosbranden in de blue mountains waar iedereen is gevacueerd. Hier in Sydney merken we er niets van en ook op de Sydney Toren (300 meter hoog) waar we op zijn geweest konden we niks zien van brand of rook.
We lezen dat er in Nederland een discussie is over de zwarte pieten, als de UN daar mee klaar is weet ik ook nog een onderwerp: de schooluniformen in Australie, vreselijk!die meiden lopen in de meest afzichtelijke jurken, als er al een model in zit, is het er een die ik 45 jaar geleden ook aan heb gehad, daaronder een paar stevige zwarte schoenen met zwarte sokken. De jongens ook die van 16-17 jaar, in een korte broek met een overhemd, soms met stropdas, en dezelfde schoenen als de meisjes. Het liefst in grijs en blauw en dan zijn ze nog op schoolreis ook!
Het is de engelse achtergrond hier, ook in het straatbeeld zie je veel mannen in pakken e n hooggehakte dames in keurige rokjes. Je merkt het wel, we krijgen heimwee naar het informele Europa, we gaan zien of het in Nieuw- zeeland ook zo is.
Nou zag ik gisteren in de winkel hier een leuke kangaroe- leren tas van 450 dollar, als ik dat geweten had, was ik een paar dagen geleden toch gestopt om zo'n kangaroevel van het wegdek te schrapen. Dan had ik daar zelf wel een paar leuke tasjes van kunnen maken! Afzetters die Australiers!!