helse tocht

20 november 2013 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

We zijn in de streek Coromandel dat ligt noordelijk met mooie stranden, maar vanmorgen geen strandweer maar regen. Dus we dachten een stukje te gaan rijden, het was een helse tocht, hoop bochtenwerk en stijgen, en niet geasfalteerd he! De stenen en prut vlogen ons om de oren. Bij elke bocht wordt de snelheid geadviseerd, van 25 kilometer en soms zelfs 15 km, maar dat is voor de locals, de gemiddelde toerist rijdt ongeveer de helft van de geadviseerde snelheid, zo hebben we over 9 km 25 minuten gedaan! Jaap zat weer eens te zuchten en te mopperen over de slechte weg, maar na een alcoholische versnapering is ie weer gezellig. Prachtige kust en stranden gezien onderweg en onze camping van vanavond is natuurlijk ook aan een strand met mooi uitzicht waar we de zon in de zee zien zakken!

1. Sylvia:
    20 november 2013
    Haha, kan jaap vast wennen aan de snelheden hier weer op de wegen die goed geplaveid zijn maar vol obstakels zoals een dichte tunnel. Ik hoop wel dat zijn humeur er dan niet onder lijdt of moet ik hem op wachten met een pilsje :-)
  2. Andrea Mouris:
    Haha, zal zeker helpen, misschien is koffie beter 's morgens.
  3. Carin bakker:
    20 november 2013
    Hoi jaap en dre. Al jullie verslagen gelezen en dan nu eindelijk een reactie!! Auckland. Prachtige stad en voor ons mooie herinneringen. De skytower. Haven en de Wintergarden. In 40 graden wandelen in een kerst versierde stad. veel plezier de laatste dagen. Groetjes iit limmen xx carin
  4. Rian:
    23 november 2013
    Zo ken ik weer Jaap, proost
  5. Hans van Maurik:
    25 november 2013
    Jaap wordt toch altijd al een beetje "edgy" als hij een tijdje zonder alcohol zit.....?!
    Maar voor één zo'n zonsondergang zou ik het ook wel doen overigens....