great barrier reef

3 oktober 2013

Op vakantie gaan betekent soms dat je vroeg uit bed moet om iets te kunnen zien, dus ging om 6 uur onze wekker, want om 7 uur werden we opgehaald omdat we om half 8 op de catamaran moesten zijn voor een toer naar de great barrier reef. Na 2 uur varen mochten we het water in om te snorkelen. Het water had een temperatuur van 25 graden en ons werd een wetsuit aangeboden want het zou op den duur toch koud worden, nou ja zeg wij in Nederland noemen dat piswatertemperatuur, dus mooi geen warmpak voor jaap en dre! Maar Jaap wilde wel graag kurkjes om, had toch wat angst om te zinken en voor eeuwig in het rif te blijven. We moesten wel even wennen aan wat we onder water zagen, honderden grote en kleine vissen, schildpadden en koralen en je zwemt er zomaar tussen! In de middag mochten we nog een keer het water in en was de eerste sprong 7 meter diep, hier gingen we voor de 20 meter. Toen ik net bij de boot was om aan boord te gaan, zag ik onder de boot een gigantisch vis, volgens mij was het een haai, ik was errug snel aan boord, dat snap je! Maar het bleek later toch een onschuldig visje te zijn:-) Geweldig leuke dag gehad, hoewel hier en daar het rif een beetje aan het doodgaan is, dus jongens even de thermostaat wat lager en minder autorijden willen jullie dit nog meemaken, dit is een absolute aanrader!