bloody tourists from Holland

6 oktober 2013

Gisteren hebben we een auto gehuurd voor 3 dagen. Het is wel even wennen, er wordt hier links gereden, al een belevenis op zich en het stuur zit op een andere plek dan we gewend zijn en ook de richtingaanwijzer zitten rechts van het stuur, zodat we bij elke bocht de ruitenwissers aanzetten, want die zitten aan de andere kant van het stuur. Ook wil ik steeds schakelen en zoek ik rechts de pook, maar daar zit de deur, bovendien is het een automaat, hebben we ook nog nooit in gereden. Al druk doende met deze zaken moet er nog op het verkeer worden gelet ook. Vanmorgen reed ik op een weg 80 toen ik ineens een bord zag waar 60 op stond en gelijk daarachter een politieman die me aanhield. Curry dat wordt een australische bon, dacht ik nog, dus ik zeg in mijn beste engels: sorry I drove to fast! Hij had al een snelheidsmeter in zijn hand zag ik, dus laat ik maar geen smoezen verzinnen Yeh, zei die, maar dat apparaatje was een alcoholtest en ik moest eerst blazen, Haha om 11 uur in de morgen! Hij dacht zeker dat ik al een wijntje of 3 achter mijn kiezen had! Nou voor die test slaagde ik "nice en brightly" of zoiets zei hij en omdat hij "didn't want to spoil the weekend of some bloody tourists from Holland" konden we weer gaan en heb ik " nog" geen australische bon. Kan helaas niet beloven of dat zo blijft. Aardige mensen die australiërs.