zeehond

2 november 2013 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Vandaag een wandeling gemaakt langs lake Matheson, het water geeft een weerspiegeling van Mount Tasman en MountCook, die hebben we vorige week al gezien (in de sneeuw) maar nu dus vanaf de andere kant. De weerspiegeling is het beste te zien s' morgens vroeg want dan is het windstil en dus geen rimpelingen in het water, maar jullie snappen het al, we waren er iets later, maar evengoed mooi te zien.

Hierna naar Gillespie beach gegaan, ligt hier vlakbij we zouden daar zeehonden gaan kijken, we liepen al een tijdje langs het strand en hadden de hoop al opgegeven, komt er ineens een zeehond achter ons van het strand richting het water! Hadden we gewoon gemist, we hebben hem waarschijnlijk aangezien voor een aangespoelde boomstam die daar veel liggen op het strand. Jaap heeft mooie foto's gemaakt, maar nog niet op ons blog gezet, gebeurt morgen.

Het weer wordt iets warmer, we liggen nog wel onder een dubbel dekbed en we zitten s'avonds nog steeds in de warme campingkeuken, maar we kunnen af en toe wel buiten zitten.

1. Trea:
    3 november 2013
    Jaap en Andrea, wat een geweldige reis. Nog gefeliciteerd met alle feestjes die jullie zo ver vieren en wat jammer dat we daar niet bij kunnen zijn. Maar ik ben blij dat alles goed gaat, dat jullie niet verbrand zijn in Australië (dat lijkt waarschijnlijk al ver weg), maar ik dacht dat het nu ook zomer zou zijn in Nieuw Zealand? Nog een hele fijne reis, Gr Trea