Red Centre, afzien

9 oktober 2013 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

Net terug van onze 3 daagse trip naar Uluru, Ayers Rock. Het was een geweldige ervaring en zeker een aanrader om te doen, ondanks de afstand, de warmte, de vliegen en de korte nachten. Woensdagmorgen ging onze wekker om 5 uur en werden we om 6.15 uur opgehaald door een kleine bus in Alice Springs. Het was toen al behoorlijk op temperatuur, die later die dag op zou lopen tot 41 graden.  We waren verplicht om van onze "ranger": gids, chauffeur, Rachel, om voor de middag al anderhalf liter water op te drinken, ze zijn hier erg bang voor uitdroging/dehydration. Uluru ligt ruim 500 kilometer verwijderd van Alice Springs en de weg ernaar toe is kaarsrecht en honderden kilometers lang met jawel EEN afslag. Er is hier toch een ander idee over afstanden.
Onderweg kwamen we de solarauto's tegen. Bijzonder trouwens, Rian, dat Nederland heeft gewonnen, die kwamen we als eerste tegen, dus als laatste, we hebben met de bus er zeker 5 ingehaald voor onze (enige) afslag.
Morgen volgt de rest van de trip. Het is hier nu bijna 22 uur.