grapje foto

8 november 2013 - Picton, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we gearriveerd in Picton, de plek waar we later nog naar terug zullen keren omdat hier de overtocht gaat van het zuider- eiland naar het noorder-eiland. Maar we hadden afgesproken om naar Theo te gaan, het is de broer van mijn (aangetrouwde) tante Annie. Ik heb hem ooit eens gezien maar ik ken hem alleen van wat tante Annie over hem heeft verteld. Theo woont op een soort van hofje, wij stapten uit de bus en de buurvrouw begon gelijk een praatje, want zo zijn de Nieuw-Zeelanders! Oh jullie komen voor Theo! Jaja na 6 weken australië en Nieuw-Zeeland kan iedereen nog steeds aan ons accent horen dat we uit Nederland komen. Theo was niet thuis, even boodschappen doen, ondertussen zijn camper gezien die vorige week spontaan in brand was gevlogen. We werden bij de buurman uitgenodigd voor een kopje koffie, bleek ook in Nederland geboren te zijn maar kon geen Nederlands. Heel vriendelijke mensen allemaal. Ondertussen was Theo ook terug samen met zijn dochter Rosemary die voor een paar dagen bij haar vader was. We werden hartelijk ontvangen en gepraat over hoe zijn leven hier verlopen was en natuurlijk over zijn verbrande camper. Later heeft Theo ons de omgeving van Picton laten zien, ook weer erg mooi hier, net als heel Nieuw-Zeeland. Theo heeft voor ons een stukje op de keybord gespeeld. Ondanks zijn leeftijd van 84 jaar nog een kwieke man die overweegt om een nieuwe camper te kopen, zodat hij er op uit kan trekken.

We hebben dus nu als het goed is er een lezer van ons blog bij,Theo ik hoop dat u het Nederlands nog goed kan begrijpen. Bedankt voor de leuke dag! En ik zal verslag uitbrengen bij uw zus als we weer thuis zijn.

1. T.j.van der kroon:
    8 november 2013
    Kom in voor een kopje koffie op de terug reis naar Picton. Theo
  2. Andrea Mouris:
    9 november 2013
    Als we daar de tijd voor hebben, komen we zeker nog even langs, we hebben de boot van dinsdag 14 uur geboekt