Wellington, kerst en spuitwagens

21 december 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag een zonnige dag gehad in Wellington, zeker de moeite waard om een dagje te vertoeven, de meeste steden in N.Z. zijn niet interessant en weinig sfeervol, Auckland ook niet echt. Maar Wellington is anders. Het is een echte hoofdstad met zijn bijzondere inwoners, trouwens maar 200.000. Wat je hier veel ziet zijn elektrische steps waar jonge mannen je voorbij zoeven. We zijn aan de haven geweest, hebben daar wat gedronken en gegeten in de zon en ook naar een muzikant  geluisterd die liedjes uit de top 2000 speelde, zodat we toch een beetje in kerstsfeer konden komen. De kerst lijkt hier in NZ anders dan bij ons, geen kaarsjes of lichtjes, soms een kerstboom maar lang niet in elk restaurant

Ook nog even naar te Papa geweest, het museum, is gratis dus altijd leuk🙂. Daar is iets te zien over maori-cultuur en ook moderne kunst en je kunt ook een huisje in, waarbij ze een aardbeving nabootsen, deze keer niet gedaan, er stond een hele lange rij en dit hadden we 6 jaar geleden ook al meegemaakt.

Verder zijn er dag en nacht grote wagens op de weg, ze doen iets met water!?  Zelfs vannacht om 3 uur waren ze aan het spuiten, ik werd er wakker van. Misschien spuiten ze water in de grond om af te koelen en zo een volgende vulkanische activiteit te voorkomen. Morgenochtend vroeg op, auto inleveren, 3 1/2 uur met de boot naar het Zuider-eiland en daar krijgen we een andere auto.

A.