Wandeling afgemaakt, mogelijk de krant gehaald, mooie vergezichten.

9 januari 2020 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen de wandeling weer gedaan die Andrea 6 jaar gelden niet heeft gelopen omdat ze wat ziekjes was. Wandeling gaat langs het Wanakameer met de beroemde boom in het water. 6 jaar geleden stonden we hier alleen nu staan er 50 chinezen voor onze neus. De vrouwen moeten voor de boom poseren en de man maakt de foto. Doen ze trouwens overal hier. Het is duidelijk veel drukker geworden in Nieuw-Zeeland. Tijdens de wandeling wordt Andrea staande gehouden en geattendeerd op de weg die afbrokkelt langs de waterkant. Ze is volgens mij van het plaatselijke suffertje en wil in de krant hier aandacht op vestigen. Ze maakt een foto van ons naast de afgebrokkelde voetpad en vraagt onze naam. Dus de komende week gaan we het nieuws volgen van Wanaka. 6 jaar gelden heb ik een foto gemaakt van een wijngaard van een paaltje met symbolisch 25 erop (25 jr getrouwd). Nu dezelfde wijngaard met paaltje 31. Mijlpaaltje dus. Mooie rit naar Twizzel door de Lindis pass. Aangekomen ga ik me weer in mijn beste Engels inchecken. Ze hebben wat moeite met de naam Koning en Jaap. Dus ga ik maar direct spellen. “ oh your are the dutchies, je hoeft niet te spellen hoor ik ben Nederlands. Meiske werkt hier een jaar. Wel grappig dat je dan weer Nederlands praat. Vanavond gehoord op tv dat de 17 miljoen van de Lotto trekking tegenover ons in de winkel is gevallen. De winnaar is alleen niet bekend. Zal wel een Nederlander zijn die op doorreis is. Morgen naar de blauwe meren.

1. Henny Lijfering:
    13 januari 2020