Oud jaar

30 december 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen Nederland. Het is oudejaarsdag in Nieuw Zeeland. Het is 9.30 en we liggen nog lekker in bed te luisteren naar de Top 2000,nummer  295 black in black van acdc, in onze kingsize bed. We zijn gisteren in Christchurch aangekomen en gaan hier de jaarwisseling vieren in een park 800m verderop met live muziek en vuurwerk. Gisteren een stuk gereden ten zuiden van Christchurch naar Akaroa. Weer veel bochtenwerk. Jammer dat het koud en mistig was in de bergen. Aangekomen daar bleek het een verschrikkelijke toeristenplaats te zijn waar ze net een boot vol Japanners en Chinezen hebben losgelaten. Daarna dachten we nog even naar een havenplaats te gaan bleek een soort IJmuiden. Soms moet je beter voorbereiden maar ja ergens op goed geluk naar toe rijden kan ook leuk zijn. We maken nog al eens de fout dat als je 60 km moet rijden en daar 2 uur over doet je kan bedenken dat het geen rechte weg is. You cant always Get What’s you want hoor ik net op de radio. We kunnen nu een terugblik geven van het afgelopen jaar. Dat we hier kunnen zijn zegt al genoeg dat we een goed jaar hebben gehad. Vandaag gaan we Christchurch in. Straks ontbijten, en door de stad slenteren. En dan de jaarwisseling. Jullie nog in voorbereiding en bezig met oliebollen bakken. Oliebollen zit er niet in vandaag. Maar ja oud en nieuw vieren in korte broek heeft ook wel wat. Het wordt vandaag 20 graden en morgen 28. We laten om middernacht weer van ons horen en sluiten af met 290 more then a feeling van Boston.

1. Birgit:
    30 december 2019
    Een heel fijn uiteinde en een mooi 2020 gewenst voor jullie!
  2. Jaap:
    30 december 2019
    Dank je Birgit, ik ben benieuwd naar deze "zomerse" jaarwisseling. Voor jou en Mikk ook een fijne jaarwisseling.
  3. René:
    Hoi Jaap en Andrea,
    Mooie verslagen en foto's!!
    De beste wensen en geniet van de tijd die jullie daar nog hebben.
    De fiets bevalt prima Jaap.
  4. Karin:
    31 december 2019
    Leuke verslagen en prachtige foto's !
    Geniet van dit prachtige land en van elkaar !
  5. Gerda Posthumus:
    31 december 2019
    Hoi Jaap en Andea, een goede jaarwisseling voor jullie en een mooi 2020 toegewenst. Wij luisteren ook top 2000! Oliebollen zijn gehaald. Het is nu 14.45 u hier. Mooi zonnig weer en helemaal geen wind...en dat is uniek voor Den Helder. Leuk om jullie ervaringen te lezen etc. Gr. Gerda