Mist, geen albatros, tunnel beach, geen alcohol.

3 januari 2020 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Gisteren hebben we kort Dunedinn bezocht. Koud en mistig. Daarna naar de boulderbeach. Daar liggen grote ronde ronde keien. Op weg er naar toe ontzettend mistig, 10 meter zicht en een klein bochtig weggetje. Bleek de boulderbeach gesloten door broedende pengiuns. Doorgereden naar een albatros kolonie. Geen albatros. Ze vliegen in de ochtend naar zee en komen in de avond terug. Evengoed leuke foto’s gemaakt en de mist was opgeklaard. Iets opgezocht op Google Maps. Tunnel beach, geen idee wat we zouden aantreffen. Wel veel toeristen. Bleek een hele stijle wandeling naar beneden maar dat was het wel waard. Zeer imposant. Andrea heeft het niet gered en is halverwege terug gegaan. Er waren mensen die met kleine kinderen ook naar beneden gingen. Ongelofelijk, arme kinderen of vader die weer de kinderen naar boven moet dragen.

Vandaag de southern scenic route gereden naar Invergargill. Wat een prachtige route!! Een aanrader. We gaan eigenlijk van motel naar motel. Dit bevalt goed. Kan je ook zelf koken of eten opwarmen. Vandaag boodschappen gedaan in een grote supermarkt, Countdown, waar geen druppel drank te koop was. Gelukkig bij ons om de hoek een Liquerdiscount. Kan je weer geen keus maken omdat er zoveel drank is, zelf advocaat. Geen berenburg. 110 meter verderop de AA. Het is hier erg koud voor de tijd van het jaar. Mensen blijven evengoed in korte broek lopen. Ik weet vaak niet meer wat voor dag het is. Is ook niet belangrijk. Nee komt niet door de drank maar door het vakantie gevoel. Morgen naar Bluff het zuidelijkste puntje van Nieuw-Zeeland.

1. Henny Lijfering:
    3 januari 2020
    He Globetrotters aan de andere kant van onze aardbol. Happy new year! Zo te zien en te lezen zijn jullie ondergedoken in het avontuulijke leven daar. Het allerdaagse is ver weg en wat ziet het er prachtig uit allemaal. Behalve dan de schade in Christchurch. En zoveel Aziatische toeristen herkennen we, die zijn te vinden in alle extreme hoeken van de wereld. Net als Hollanders maar die gaan meestal niet in zulke grote groepen. Veel plezier nog!! X
  2. Jaap:
    4 januari 2020
    Hey, voor jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar,🧙‍♀️🧙‍♂️
  3. Paulien Blankwater:
    4 januari 2020
    Dat is het echte vakantiegevoel. Geen benul van dag of tijd. Met of zonder drank.🤣