Het meest noordelijk

12 december 2019 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vandaag van Paihia naar cape Reinga geweest, dat is het meest noordelijk punt van Nieuw Zeeland. We hebben even overwogen om het met onze huur- Kia te doen, maar ja een tochtje hier van 430 km is toch anders dan in Nederland. We zijn namelijk verbaasd als de bordjes een maximum aangeven van 100 km, terwijl wij onszelf al stoer vinden als we de 60 halen. Dus om 7.15 uur werden we opgehaald door de bus, de chauffeur heete ook Buzz, hoe mooi kan je het hebben! Een mooie tocht langs Maori gebied waar van alles werd verbouwd, vooral veel avocado's. Toen een wandeling gemaakt langs de vuurtoren, hup weer de bus in en naar een picknick langs een idyllisch plek op het strand, samen met 100 meeuwen, dus je moest je bordje eten goed in de gaten houden. Conclusie: meeuwen zijn overal hetzelfde.  Daarna gingen we met de 4wheel drive langs de duinen, wel effe wat anders dan de duinen in Castricum aan zee, veel hoger en groter. We konden met een wake board (mini surfplank) van een duin af roetsjen. Het zag er sensationeel uit. Ik wilde er wel van af, maar ik was bang dat ik na deze klim aan het zuurstof moest omdat ik al een paar dagen aan het  hoesten en proesten ben  en Jaap vond het veel te spannend, tja we hadden elkaar leuk kunnen aanvullen, maar dat is er niet van gekomen.  Toen verder met 100 km over het strand, totdat Buzz hard op de remmen trapt en iedereen in de bus even los kwam van zijn stoel, maar er liepen wilde paarden op het strand, tja daar moet je voor stoppen natuurlijk. En dan ben je om 6 uur terug in ons motel, een lange dag maar de moeite waard.

1. Rian:
    12 december 2019
    Goed verhaal Andrea, geen foto van Jaap op plankje van duin af?
  2. Carin:
    13 december 2019
    Nou hallo samen. This are the biggest dunes in the world !! Wij hebben ze gezien vanaf Opononi. Xx