Hobbiton, zwavellucht.

16 december 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Gisteren vertrokken van onze Chinese vriend. Die ons smeekte om een goede recensie te schrijven op Booking.com.com. Maar niet verteld van de kakkerlak.... We wilden naar Hobbiton en daar even de hobbits te bezoeken, bleek het 1 grote toeristen gebeuren te zijn. In een bus naar de plek vervoerd en met een gids een rondleiding gehad. Veel in de film is anders. De zonsondergang in de film is daar opgenomen met de zonsopgang. De boom boven de hut van Bilbo Baggins is van plastic uit Taiwan. Na de filmopname is alles afgebroken. Toen de boer in de gaten kreeg dat er veel mensen kwamen kijken is alles weer opgebouwd en hoeft nu niet meer te boeren. Daarna doorgereden naar Roturua. De zwavellucht komt je tegemoet. Mooi motel met bubbelbad. De motels zijn hier prima en niet duur. Er is een 2 pits zodat je kan koken en niet elke avond uit eten moet. Andrea heeft onze was van 10 dagen voor 10 dollar (€5,80) laten wassen en drogen, je moet nog wel opvouwen. Lekker geslapen en de volgende dag wandeling gemaakt rondom een vulkaan. Gelukkig redelijk weer in de avond regen en wind. Het weer is hier vaak moeilijk te voorspellen. De voorspellingen zijn slecht maar tot nu toe valt het erg mee. Dus als avondeten hutspot met worst gemaakt. We hebben nog geen heimwee. We blijven nog even in vulkaan gebied.

1. Paulien Blankwater:
    16 december 2019
    Prachtig (nog rustige?) Vulkaan! Vooral de worst bij de hutspot, lijkt me een culinair hoogtepunt.