Bluff

4 januari 2020 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we naar Bluff gegaan, het zuidelijkste puntje van NZ, dus we hebben ons doel van onze vakantie behaald het noordelijkste punt (cape Reinga) en het zuidelijkste punt. Volgens de bordjes is, het van noord naar zuid maar 1400 km, helaas zijn we geen vogels en hebben we waarschijnlijk het driedubbele aantal km gemaakt. Over vogels gesproken,  we hebben eindelijk de albatrossen gezien, wel de allerkleinste soort, de southern buller. Weer geen pinguïns gespot op onze wandeling waarvan wij dachten dat die een uur duurde, het was een uur heen en weer een uur terug, maar was wel een mooie tocht langs de kust. Onderweg kwamen we iemand tegen met een potje nutella in zijn hand, de rattenvanger van Bluff!! Elke 15 meter van ons pad was een val die hij in smeert met nutella om ze te lokken, door het hele land zie je deze vallen, de possum of buidelrat is een grote plaag door heel het land, 27 miljoen. Maar goed de rattenvanger vertelde dat ze in dit gebied aardig waren uitgeroeid en de vallen waren er nu nog voor wezels en ander ongedierte.  We zijn nog steeds in Invercargil en we wilden naar het centrum van deze wereldstad, we hebben het niet kunnen vinden of we waren er al door heen, de stad schitterde door gesloten winkels. Dus zijn we naar de supermarkt gereden, je weet wel die ene zonder alcohol, en hebben 2 afhaalmaaltijden gekocht die waren niet te hachelen dus uit pure noodzaak naar de Mcdonalds gegaan en daar wat gegeten, daarna nog een film gezien over een scheiding, marriage story, kan er ook nog wel bij.... Morgen gaan we naar Te Anau weer wat omhoog richting oostkust, kijken of daar wat is te beleven.

1. Gea:
    4 januari 2020
    Hallo luitjes, hier Hanoi speaking!
    Mochten jullie in de gelegenheid zijn om, halverwege de oostkust, een bezoekje te brengen aan de reigerkolonie (de enige broedplaats van deze grote vogels) zou ik het niet laten! Echt een belevenis. Je gaat in kleine groepjes met een speedboot wat op zich al een belevenis is. Kijk maar of jullie zin hebben. Ik vond het erg de moeite waard!
    Nog veel plezier!
  2. Jaap:
    5 januari 2020
    Hoi, we weten nog niet of we die kant op gaan, maar anders gaan we jouw tip volgen, jij ook veel plezier op je vakantie!
    A.
  3. Gea:
    4 januari 2020
    Okarito lagoon, daar is het. Aanmelden is een dorpje verderop maar dat wijst zich vanzelf.
  4. Edith:
    4 januari 2020
    Dat kan ik onderschrijven. The White Herron sanctuary. Kantoortje ligt dacht ik langs state highway 6. Whataroa. We(s)tcoast is het. Kan niet missen. Maar dan is reserveren misschien wel handig/nodig.