Abel Tasman coast track

27 december 2019 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Gisteren geen verhaal geschreven want we waren helemaal af, we hadden namelijk een wandeling gemaakt in Tasman park. Zes jaar geleden hebben we hier ook een gedeelte van gedaan, maar het blijft fascinerend genoeg om er nog een stuk van te doen. Het begint dat je met 16 man in de boot gaat zitten die op een oplegger achter een trekker ligt, vervolgens rij je met zwemvest en al door het dorp dan een heel stuk over het strand (niet te vergelijken met onze stranden) en dan wordt de boot te water gelaten. Vervolgens worden we na 3 kwartier op een bountystrand afgezet en ga je starten met de wandeling. Op de bordjes staat dat het een wandeling is van 12 km en 4 uur, dat betekent dat er flinke dalingen en stijgingen zijn, (niet helemaal vergelijkbaar met de Prekestole, Gerda🙂). Ik moet zeggen dat ik er wel tegenop zag, stijgen vind ik zwaar en dalen doodeng. Maar het is een fantastische route met een geweldig uitzicht langs de kust en zeker de moeite waard om te doen en we hebben het gered zodat we weer met de speedboot opgehaald konden worden.